The life and times of an anti-social intellectual

Monday, December 29, 2003

Nu da året er ved at nå sin afslutning var det måske på sin plads at se lidt tilbage. Og det gør jeg så først ved at vælge de 3 film jeg synes har været bedst i år.

1. Dogville. Lars von Trier gjorde det igen - lavede en film som kunne røre noget i mig. Filmen er lang men ikke et eneste minut er overflødigt. Gode film tager, nogle gange, tid og Dogville er en af dem. Karakter: 11

2. Mystic River. Clint Eastwoods fremragende skæbnefortælling er spændende og interessant fra start til slut. Skuespillet er i top og denne film kan kun anbefales til alle. Jeg glæder mig allerede til gensynet på DVD. Karakter: 10+

3. Kill Bill vol. 1. Tarantino bragede tilbage på lærredet med denne morsomme, sindssyge og alt for fede film. Jeg har set filmen 2 gange og begge gange var jeg godt underholdt. Vol. 2 er en af de ting jeg glæder mig rigtig meget til i det nye år! Karakter: 10