The life and times of an anti-social intellectual

Sunday, May 06, 2007

The Birds: The Ternevej Edition

Jeg har en lille altan. Jeg bruger den ikke rigtig til noget udover at tørre tøj. Derfor ville nogle måske mene, at det er godt andre får brugt den. Brugeren er dog i dette tilfælde en fugl. En ret irriterende fugl. Jeg er ikke fugleexpert, men jeg tror det er en krage. Lige meget hvilken fugl det er, larmer den...meget. Og den gør det så snart solen står op, og det er mildest talt belastende!

De gruopvækkende skrig den kommer med er kun afbrudt af de dovne *dunk* når den bestemmer sig for i ren kamikazestil at kaste sig mod min rude, uden tvivl i håb om at penetrere denne, angribe mig, og hakke mig til døde. Nu skrev jeg før, at det var "en" fugl. Jeg ved ikke om der er tale om flere fugle, der skiftevis vælger at forpeste min hverdag og ødelægge min nattesøvn, men jeg håber det næsten - i hvert fald hvis der skal være håb for fugleracen generelt. For man kan sguda ikke være så dum, at man prøver at flyve ind i den samme rude gang på gang!?

Fuglen skider også på rælingen (eller whatever den hedder) hvor den sidder og påtænker næste angreb. Og der er op til flere mærker på ruden efter dens lille dumme hoved eller hvilken kropsdel, der nu en gang rammer ruden. Jeg elsker dyr og dyremishandling rangerer højt på min liste over ting, der kan sætte mit pis i kog. Men jeg må indrømme, jeg har tænkt på div. ting, der kan drive fuglen væk. Pigtråd på rælingen. Masser af lim samme sted, så den bliver caught in the act, således at jeg kan gå ud og pege og grine af den (og derefter være lost ang. hvordan jeg griber situationen an). Indtil videre vifter jeg med armene når den lander hvilket ser ud til at virke. Jeg føler mig ydermere både overlegen og intelligent når jeg står der og vifter.

Jeg har i dag undersøgt markedet for de såkaldte rovdyrssiluetter, der kan sættes på ruden, så fuglen åbenbart ikke føler trang til at lege crash dummy. Spørgsmålet melder sig dog om det skal være en rød eller en sort siluet. Det er åbenbart ikke ligegyldigt. Den sorte er til ruder hvor fuglen kan se landskab på den anden side og tror den kan flyve igennem. Den røde er til ruder hvor landskab såsom skov reflekteres i ruden. Wildcardet er, at en hvid "baggrund" også afføder en sort siluet, hvilket jeg har pga. mine persienner, der oftest er rullet ned. Men jeg har også skov i baghaven, der sikkert reflekterer på ruden. DET HER BØR IKKE VÆRE SÅ PROBLEMATISK!

I andre ikke-fuglerelaterede noter: Jeg har skrevet en artikel om den nu Pulitzerpris-vindende forfatter Cormac McCarthy til Jyske Vestkysten. Hvornår den kommer i ved jeg ikke, men jeg skal nok informere folket og linke såfremt den finder vej online.

5 Comments:

  • At 7:39 PM, Blogger Mr PPV said…

    Køb en af hver?

     
  • At 8:25 PM, Blogger Hans said…

    nej da, giv dem da i stedet lidt mad. du skal være god ved dyrene.
    mindes stadig den sommer dag hvor to skader fløj ind af mit vindue fordi det var helt åbent.. skønt

     
  • At 10:57 PM, Anonymous Anonymous said…

    Lev med det er sommer og fuglene er overalt i den her tid... ;)

    Anyway, who give a flying f*ck omkring din artikel, når du kan skrive en doktorgrad i påsætning af fuglesiluetter. Hvilken videnskab der ligger bag mand... :D

    Alternativ, iklæd dig pompt og pragt og sæt dig på rælingen, så de små bæster finder ud af der er flyttet ind ny konge ind på altanen. Krigen i kannøfleskoven GO HOME~!

     
  • At 3:07 PM, Blogger FlairRocks said…

    Jeg kan lige følge op med at sige, at fuglen ikke har vist sig siden dette indlæg blev skrevet. Tilfældigt? Nej vel

     
  • At 5:41 PM, Anonymous Anonymous said…

    Hvis der er samme magt af det skrevne ord over personer, har jeg en liste du kan få til og forsvinde også... ;)

     

Post a Comment

<< Home