The life and times of an anti-social intellectual

Sunday, May 28, 2006

Lev livet nu, lad verden se det håb du har med

Sætningen er fra "Lev Livet Nu" med Dodo and the Dodo's og var TV2s temasang til OL i 1992. Om det var dér jeg opdagede bandet kan jeg ikke huske, men li' dem i de gode gamle dage, ja det kunne jeg sgu. Og det kan jeg åbenbart stadig. Jeg så dem på besøg i Go'Aften Danmark for en uges tid siden, og tænkte "er det mon tid til at give dem en chance igen efter alle disse år?" Som sagt så gjort og deres "Største Hits" blev gravet frem under en besøg ved forældrene og fandme om ikke det stadig lyder helt godt.
Sange som "Lev Livet Nu," "Pigen Med Det Røde Hår," "Giv Mig Hva Du Har," "Giv Mig Skibene Tilbage," "Sømand af Verden," "Vågner i Natten" og "Vi Gør Det Vi Kan Li'" holder stadig som de herlige popsange de er. Nostalgi 101 for undertegnede.

"En aften under dynen skrev jeg brevet rent, pyntet med en tegning af en knallert." Ak ja.

Og så ved jeg ikke hvad der sker med menuen til højre, men hos mig er den at finde et godt stykke nede. Weird.

3 Comments:

  • At 2:18 PM, Blogger Lars said…

    Menuen er hvor den plejer herfra.

    Dodo & The Dodos holder jo 100. Herlig dansk popmusik. Især Giv mig skibene tilbage synes jeg er fabelagtig. Desuden er der en sang der hedder Penge som jeg husker som cool. Tror jeg må et smut på biblioteket og se om ikke de har et eksemplar de kan låne mig ;-)

     
  • At 5:35 PM, Blogger Lars said…

    Netop hjemvendt fra biblioteket og de havde sørme et eksemplar hjemme :-)

     
  • At 6:46 PM, Blogger FlairRocks said…

    Ja da!

     

Post a Comment

<< Home