The life and times of an anti-social intellectual

Tuesday, August 30, 2005

Fagbøger = Satans værk

For satan, jeg hader fagbøger! Eller rettere sagt, jeg hader priserne på disse. 3 bøger blev købt i dag på Uni til det kommende semester. Samlet pris: 964 kr. Den ene af bøgerne koster kraftedme 600 kr. Jamen, hva' sker der?! Jeg vil ha' litteraturfag igen hvor jeg kan finde det halve (eller mere) af bøgerne til under 60 kr/stk online.

Det skal så lige siges, at dette indlæg kun er for at protestere mod priserne generelt. Jeg brugte nemlig det gavekort på 1000 kr. jeg fik til boghandlen ifm. min Hartvigson/Dienhart Student Award i april. Og ja, det var en bevidst provokation.

Det var egentlig helt rart idag at være på Uni igen. Alle de nye studerende der farer forvildet rundt med deres tutorer som eneste pejlende lyskegle i deres søgen efter mening er altid et rart syn. Jeg overvejede selv at søge en stilling som tutor, men det kræver at man er social og det er jeg som bekendt ikke.

Jeg er blevet færdig med The Catcher in the Rye som var hurtigt læst hvilket jeg tror er meningen. Sproget og stilen opfordrer i hvert fald til, at det skal gå hurtigt. Jeg skal ha' lånt Cormac McCarthys nye roman No Country For Old Men på onsdag af en ex-underviser, så jeg kan ikke rigtig gå igang med noget nyt inden da. Som han skrev pr. mail måtte jeg kun låne den hvis jeg kunne garantere, at den ikke kom tilbage med æselører og/eller slid. Jeg skal da gøre mit bedste. Han læste den i en 'sitting' og siger den er fabelagtig, så jeg glæder jeg mig til at se hvad gamle Cormac finder på denne gang.
De skal læse hans Child of God i et fag på Amerikanske Studier i næste uge hvor jeg regner med at kigge forbi. Dels fordi bogen er pragtfuld og dels fordi jeg nyder at se folk (fortrinsvis piger) blive fornærmet, chokeret og syge over de beskrivelser af nekrofili og andre "skønne" sager i bogen.

26 Comments:

  • At 10:58 AM, Blogger Lars said…

    So... You take pleasure in other people's pain, I see! FREAK! :-)

     
  • At 12:14 PM, Blogger Teologinen said…

    første skoledag rules....
    især når man har fri kl 10.

     
  • At 1:05 PM, Blogger FlairRocks said…

    Ja, jeg begynder først officielt på mandag. Men jeg skal på Uni i morgen til en forelæsning + introduktion på "The Image of an American"; et fag jeg følger "frivilligt" :)

     
  • At 6:25 PM, Blogger Teologinen said…

    Det fag, hvor pigerne kvalmer på skift?
    Må indrømme at det lød interessant ;)
    Jeg skal have min første time om Jobs bog i morgen og jeg glæder mig som et lille barn :)

     
  • At 6:34 PM, Blogger FlairRocks said…

    Yes. Og underviseren er så genial at han lægger ud med Child of God som er kvalmefremkaldende hvis man er sart. Velkommen til det fag :D

     
  • At 6:40 PM, Blogger Teologinen said…

    nu får jeg helt lyst til at læse den..... er den egentlig god?

     
  • At 6:44 PM, Blogger FlairRocks said…

    Ja sgu! Jeg har læst den en 3-4 gange. Den er ret letlæst når man lige vænner sig til stilen. McCarthys forhold til tegnsætning er ikke-eksisterende, så " " ved direkte tale osv. findes ikke i hans bøger. Men det vænner man sig hurtigt til

     
  • At 6:50 PM, Blogger Teologinen said…

    så må jeg jo ind på amazon....
    skal også have gjort nogle andre indkøb.
    De stakboglader ved godt hvad de vil have for studiebøger :(
    men sådan er det vel, når køberne fortrinsvis er forfatterens egne elever (grrr)

     
  • At 6:54 PM, Blogger FlairRocks said…

    Hehe, ja vores underviser brillierer med hele to bøger hun selv har forfattet

     
  • At 6:56 PM, Blogger Teologinen said…

    det gør min underviser også - men han er jo også den femte store århus-teolog, hvis han selv skal sige det hehe.

     
  • At 6:57 PM, Blogger FlairRocks said…

    Vores er amerikaner og kun på Syddansk Uni et år. Men det er lige nok tid til at få indkrævet et par tusind'

     
  • At 6:58 PM, Blogger Lars said…

    Må også sige at jeg blev interesseret i den bog der, Flair. Måske sku' man? Eller låne af Henra når hun har læst den hehe...

     
  • At 7:01 PM, Blogger FlairRocks said…

    Ja da!

     
  • At 7:04 PM, Blogger Teologinen said…

    skal nok holde jeg opdateret mht kvalmefrekvensen *smiler grumt*

     
  • At 7:08 PM, Blogger FlairRocks said…

    Du er vel hårdhudet så lystig omgang med lig kan nok ikke ryste dig

     
  • At 7:13 PM, Blogger Teologinen said…

    hårdhudet og hårdhudet - jeg kan klare en del så længe det er i bogform.
    Kommer det til klamme film skal du se mig sidde oppe i loftet...

     
  • At 7:24 PM, Blogger FlairRocks said…

    Godt så. Og så er den altså hellere ikke værre... han har lavet det der er meget mere blodigt og klamt

     
  • At 7:42 PM, Blogger Lars said…

    @Henra: vi skal jo se Scream-filmene i næste weekend og så sføli Halloween

     
  • At 7:43 PM, Blogger Teologinen said…

    @lars
    HELL NO!!!!!!!!!!!!!

     
  • At 7:44 PM, Blogger FlairRocks said…

    Halloween er jo direkte genial!! Og Scream 1 holder da endnu

     
  • At 7:52 PM, Blogger Teologinen said…

    huha nej - lod en taske skræmme livet af mig, efter at have set resident evil.

     
  • At 8:00 PM, Blogger FlairRocks said…

    den har jeg sgu ik set. tasken, ja

     
  • At 8:42 PM, Blogger Teologinen said…

    den er stor og sort..
    og ligner lidt en rottweiler i mørke

     
  • At 8:56 PM, Blogger FlairRocks said…

    Er vi tilbage ved historien om den pede du så ved busstoppestedet?

     
  • At 9:23 PM, Blogger Lars said…

    Styr jer lige inden I bliver bannet herfra!!!!!!!!!!!!

     
  • At 9:37 PM, Blogger Teologinen said…

    @flair, ham blev jeg jo ikke bange for.
    Højest lidt chokeret over mig selv

     

Post a Comment

<< Home