The life and times of an anti-social intellectual

Wednesday, December 03, 2003

Så blev Lars von Triers "Breaking the Waves" endelig udgivet i en 2 disc udgave og den er selvfølgelig bestilt og burde lande i min postkasse i morgen. For dem der ikke har set den kan jeg sige at det er en af Triers absolut bedste.

Jeg er gået igang med at læse Don DeLillos "White Noise" for noget der ligner 4. eller 5. gang. Jeg skrev opgave om den i et tidligere semester og nu skal jeg bruge den igen i forbindelse med eksamen i Contemporary American Literature. Da jeg skrev opgave om den sidst var det teknologi der var temaet og denne gang er det medierne (og til dels teknologien igen). "White Noise", "Mao II" og "Underworld" vil være de 3 DeLillo bøger jeg vil bruge. "Underworld" bliver nok ikke brugt så intenst idet den er på 800+ sider og eksamensdelen hvor jeg skal behandle mit personlige emne kun er på 2 timer. Det er i forvejen alt for lidt så fokus må blive på den kortere "White Noise". "White Noise" er i øvrigt en genial bog som jeg kun kan anbefale. Vil man stifte bekendtskab med DeLillo er "White Noise" nok det bedste sted at starte (med mindre man er frisk og føler for at læse "Underworld" :-))
Dagens "White Noise" citat: "There are parts of my body I no longer encourage women to handle freely"

I Filmland i dag så jeg at den danske film "Sult" baseret på en bog af Hamsun er udkommet på DVD. Jeg kender ikke filmen men den skulle være en klassiker. Det interessante (for mig) var at forfatteren Paul Auster (som jeg skrev BA projekt om) er med på ekstramaterialet i en samtale med Hamsuns barnebarn. Auster er åbenbart stor fan af filmen. Jeg har nok ikke i sinde at købe filmen, men jeg gad sgu godt se Auster-delen af ekstramaterialet.