The life and times of an anti-social intellectual

Saturday, August 28, 2004

Jeg er iøvrigt begyndt at skrive lidt i ny og næ. Altså fiktion i form af short stories. Jeg sidder ikke just og skriver hele tiden og hver dag men når inspirationen engang imellem rammer mig så får jeg da nedfældet lidt. Jeg tror generelt de fleste litteraturinteresserede går rundt med små drømme om selv at skrive en roman eller bare forsøge sig med skriverierne i hvert fald.
Det bedste jeg har skrevet er en short story der hedder "Watch" som jeg selv er ganske godt tilfreds med og som kun har fået ros af de få udvalgte der har læst den. Bl.a. har 2 af mine undervisere læst den og begge var behjælpelige med gode råd, kritik og pæne ord om historien. En af dem foreslog jeg skulle smide den i et slags blad for studerende på engelsk som udkommer 4 gange om året. Jeg har glemt hvad det hedder men fra næste uge når jeg igen har min daglige gang på Uni vil jeg lige tjekke op på det og evt. sende "Watch" ind til dem. Jeg er som regel ret privat om tingene der skrives så det er lidt en overvindelse at lade historien komme til offentligt skue. Men skulle det ske kan det være jeg smider den op her også for dem der nu engang måtte være interesserede. Den ene af mine undervisere beskrev historien som uhyggelig men også humoritisk hvilket nok er meget passende. Jeg har forsøgt at skrive glade historier men det spiller slet ikke. Det er mere det mørke, onde og depressive jeg kan skrive om. Freud on line 1?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home