The life and times of an anti-social intellectual

Wednesday, November 02, 2005

ROFL!

De 3 sjoveste serier nogensinde efter min mening:

1. "Friends." Ah ja, klassikeren. Som så mange andre sitcoms har "Friends" haft et par sæsoner, som ikke var på fuld højde med kongesæsonerne i midten af forløbet (s3-5). Men overall har denne serie underholdt mig mere end nogen, og fortsætter med at gøre det.

2. "Frasier." De sidste 2 sæsoner eller deromkring var ikke ligefrem geniale, men de foregående sæsoner har været fænomenale med meget få "missere."

3. "Scrubs." Det er forfriskende med en serie som ikke bare er "hehe"-sjov men "LOOOOOL"-sjov. "Scrubs" er en af de få serier tilbage hvor jeg kan være helt færdig af grin. De har flere muligheder for gags og jokes idet serien ikke er optaget på traditionel sitcom-manér med publikum. Det åbner op for de mange flashback- og fantasiscener som ofte er blandt seriens sjoveste. Er forholdsvis ny med kun 4 hele sæsoner bag sig, men har da potentiale til at vippe Fras' af pinden.

15 Comments:

  • At 10:19 PM, Blogger Lars said…

    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHH. Listetid og som du ved er jeg ikke enig med dig :-)

    1. Seinfeld. Den kørte SVJH i 9 sæsoner, var små to og en halv sæson om at finde sit leje og format, men derfra og HELE vejen hjem er den det sjoveste jeg nogensinde har set på tv (hvis man ikke tæller Amin Jensen og Anders Bircow med).

    2. Friends. Jeg kan sagtens tilslutte mig din beskrivelse. Mit yndlingsafsnit blev vist her til aften. TOW the Embryos, hvor Ross opfinder et spil og lejligheder/the chick and the duck er indsatserne.

    3. Den er svær for jeg har ikke en klokkeklar 3er. Hvis The Simpsons går ind under kategorien sit-coms så er den at finde her. Hvis ikke vil jeg nok også ty til Scrubs. Zach Braff burde være selvskreven til en stor skuespilskarriere.

    Bobleren her vil for mig være That 70s Show, som også har en gut som vi garanteret kommer til at se meget mere til, nemlig Topher Grace.

     
  • At 11:32 PM, Blogger FlairRocks said…

    TOW the Embryos er også et af de mest geniale afsnit EVER! "THAT'S NOT EVEN A WORD!!!"

    Jeg er aldrig helt hoppet på Simpsons-vognen. Jo, jeg kan da godt hyggeklukke lidt af det, men det er ikke must-see for mig og ikke videre genialt.

    Ang. det sagnomspundne Seinfeld spørgsmål, så har jeg da set afsnit af Seinfeld som morede mig (fx. The Soup Nazi). Jeg har nok bare ikke set nok afsnit og de afsnit jeg har set har kun gjort, at jeg synes det er lidt overrated.

    Så længe "Everybody Loves Raymond" ikke er på din liste er det helt ok :D

     
  • At 9:51 AM, Blogger Hans said…

    Everybody Loves Raymond er måske ikke i min top 3. men sjovt er det sku da. min top 3 må lyde sådan her

    1. Married With Children, har grinet så meget af den serie. og al bundy er da så fn kult. :)

    2. Frasier. klasse serie osse. ikke rigtig nogen dårlige afsnit. og Niles rules.

    3. vil som andre, heller ikke skrive en 3er på, fordi jeg ved jeg bare har glemt nogen. men blandt dem der kunne stå her er: cheers,friends,seinfeld osv.

    vil sige jeg skrev ikke mash nummer et fordi det er mere en drama serie end en sitcom.

     
  • At 3:40 PM, Blogger Lars said…

    Everybody loves Raymond har absolut sine øjeblikke. Som da Marie bakker bilen ind gennem Ray og Debras hus. Robert er genialt spillet til tider også. Mht. Seinfeld så har jeg jo altid sagt til dig at du skal have fat i nogle afsnit fra s3 og opefter. Afsnittet "The voice" kan absolut anbefales. Nok mit yndlingsafsnit. Derudover afsnittet hvor Kramer får en rolle i en Woody Allen (han sucks) film. "These pretzels are making me thirsty!"

     
  • At 6:20 PM, Blogger Teologinen said…

    Raymond siger mig ikke meget, men er da hoppet med på will og grace-vognen og to fyre og en pige er også meget charmerende.
    Skal jeg liste, må det være som følger:
    Sex and the city. Carrie Bradshaw er der ikke meget ved, men hendes veninder er gudegale ;)

    Simpsons/South Park.
    Homer og Cartman er lige til at få grumme kramper over.

    Will og Grace/to fyre og en pige.
    Fordi de samler alle tøserne påå gangen midt i madlavnings/spisetiden

     
  • At 6:57 PM, Blogger Lars said…

    Will & Grace er ok, men det er pga. birollerne. Jack og Karen samt div. gæsteroller er ganske morsomme.

     
  • At 7:29 PM, Blogger Teologinen said…

    Karen er jo genial!!!! Jack er lige overgearet nok, men jo, de er klart de sjoveste

     
  • At 12:18 AM, Anonymous Anonymous said…

    "Scrubs." er rigtig underholdene, og de kan være mega sjove og stadig til tider tage punkter op som rammer en dybt..

    inde på axelmusic har de season 1-2 til vidste 200kr str. jeg har lagt dem til sidste, venter bare på et større plus på min konto også er den nok ellers i show..

     
  • At 4:49 PM, Blogger Yessen said…

    Så må jeg da ogs' hellere.

    1. Frasier - Serien rules og i særdeleshed pga. Niles. Hele hans forkvaklede love-life er kilde til mangt en latterkrampe. Dog foretrækker jeg fra s2 og fremad.
    Kongeafsnit: Radiospillet that went to Hell og Weekenden i skihytten (ka' ikke de originale titler, so sue me). Det er muligt at flere afsnit kommer til efterhånden som de kommer hjem og bli'r set.

    2. Friends - såmænd. Tilslutter mig Flair's beskrivelse. Står dog af omkring hele Mondler-tragedien. S2-5 må også beskrives som faves.

    3.Scrubs - har ik' set nok afsnit endnu til at sige om den vil vippe Friends af 2.pladsen, men fornemmelsen er der. God kvalitet, virker godt gennemarbejdet og så er John C. McGinley DA MAN.

    Boblere: Cheers, The Simpson's, Family Guy, Spin City (Paul=MANDEN), To fyre...

    Hall of Shame: SouthPark (der var engang det var sjovt, not anymore - en parodi på sig selv. Cartman rules dog.), Will & Grace (måske på en go' dag, men så skal jeg også kede mig gevaldigt), Everybody (on the EMMY-commitee) Loves Raymond - der er dog grænser for hvor sjov den serie egentlig er.

    That's it and that's that...

    Og jeg har med garanti glemt en hel masse andre gode serier, men damned om jeg gider at huske på dem nu. :)

     
  • At 12:07 PM, Blogger FlairRocks said…

    Random notes:

    Ham Radio er AFSNITTET i Frasier

    John C. McG: 13

    Two guys and a girl er jeg også rigtig glad for. De havde det dog med at lave "underlige" episoder såsom en episode uden dialog osv. Den overlevede så også kun 3-4 sæsoner. Men den er rigtig spaaas

     
  • At 1:13 PM, Blogger Lars said…

    Two guys... blev dog lidt for meget kæresterier og lidt for lidt spas i den sidste sæson, men Berg var sgu en sær starut.

    Desværre er det jo røget i genudsendelseshelvedet der er Zulu og jeg må tilstå at jeg ik' gider se det mere. Det samme gælder Spin City (TVDK). Omend jeg godt kan overtales til at se de eps hvor Jennifer Esposito er med!

     
  • At 2:45 PM, Blogger Lars said…

    ...og her vælger jeg at gå totalt off-topic (w.dk anyone) for at ønske dig tillykke med fødselsdagen :-)

     
  • At 12:16 PM, Blogger FlairRocks said…

    Takker! Og ja, Jennifer E er hot

     
  • At 6:57 PM, Blogger Lars said…

    ...og forholdsvis nøgen i filmen "Crash"

     
  • At 9:10 PM, Anonymous Anonymous said…

    1 .Futurama

    Den serie er det sjoveste, tv har kunne diske op med til dato, trist den ik fik lov kører længer end den gjore

    2. Married With Children
    Må give kongen ret, den er er super sjov

    3. Den er noget mere svære da der har været en del fornuftig serie men det må blive Simpsons

     

Post a Comment

<< Home