The life and times of an anti-social intellectual

Sunday, October 17, 2004

På denne regnfyldte søndag bør jeg næsten lige slå et slag for R.E.M.s nye album "Around the Sun". Det har fået lidt blandede modtagelse men for mig som superfan af bandet holder det sgu 100 og mere til.

Jeg er som regel 43 år bagefter og har først nu opdaget sjovheden i Drengene fra Angora. Jeg er en af dem som ikke valgte at hoppe på Nephew bandwagon'en bare fordi Simon Kvamm fra Angora er med. Musikken Angora drengene laver minder mig lidt om det Tenacious D laver. Underlige og skæve tekster men smækket godt sammen med fede melodier som lyder godt i øregangen. Selve tv-programmet på DR2 er også ganske spast.

Jeg er næsten halvvejs i For Whom the Bell Tolls og elsker den. Dialogen er fyldt med gammelt sprog og der er "thy" og "thee" over hele linjen hvorimod selve historien er fortalt på "nutidigt" sprog. Underligt men cool. Word to thy mother!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home